Spambox hoe blijf je daar uit

Een van de lastigste problemen om op te lossen met e-mail in het algemeen en daarmee ook met Mailchimp is om in de inbox van je klant terecht te komen. Vooral Hotmail en Gmail zijn daarin hardnekkig. In dit artikel geef ik je een aantal algemene tips om te zorgen dat je toch in de inbox komt in plaats van in de reclame of spam folder.

Voed je lezers op

  • Meld in je aanmeldprocedure dat ze je toevoegen aan hun veilige lijst of aan hun adresboek zodat je op de goede plek uitkomt, jij hebt waardevolle informatie met ze te delen dat kun je best noemen.
  • Geef ze aan dat ze kunnen zoeken in de spam of reclame folder als ze jouw email niet kunnen vinden.
  • Je moet de mensen wel duidelijk aangeven dat ze ook benaderd mogen worden voor commerciĆ«le verkoopmails (meer over de aangescherpte wet die 18 mei 22018 ingaat in een ander blog)

Zorg voor een zakelijk adres

Stuur zelf je e-mails niet met Gmail of Hotmail en bij voorkeur ook niet vanaf een info@ adres. Naast dat het professioneler overkomt om een e-mailadres te gebruiken met jouw eigen url geeft het ook meer mogelijkheden in de mailbox terecht te komen.

Vink altijd de to-field aan

Spamfilers reageren beter op mail gericht aan Judith dan mail gericht aan niemand. Vink daarom altijd the to field aan, zie het plaatje hieronder.

Verifieer je gegevens in Mailchimp

Voordat je kunt versturen via een bepaald e-mailadres leid Mailchimp je door een verificatie procedure. Volg die route. Je kunt daarnaast de mail zo laten versturen dat het niet meer zichtbaar is dat het vanuit Mailchimp komt. Daarvoor ga je in je profile naar settings en verified domains. Daar volg je de aanwijzingen onder authentication op. Je zult dan op de server van je host een aantal wijzigingen moeten (laten) doorvoeren. Dit kun je gemakkelijk navragen bij je hostingprovider. Die kan je daarmee helpen.

Weet je nog meer mogelijkheden waardoor je vaker in de inbox ipv de spam of reclame box terecht komt dan lees ik ze graag hieronder.