Blog Judith Hompe

Mailchimp Mailchimp leren /

Wijziging Prijzenplan Mailchimp

Mailchimp heeft jou als het goed is in mei 2019 een nieuwsbrief gestuurd met daarin wederom een belangrijke wijziging. Na de wijziging van lists naar audience wijzigen ze nu de manier waarop het platform is ingericht en daarmee ook het prijzenplan. Op deze pagina zie je het overzicht op de website van Mailchimp zelf. 

De 4 plannen die ze nu aanbieden heb ik in het kort vertaald. Let op: dit overzicht is niet volledig, lees jezelf ook goed in:

Free (gratis)

  • 7 marketing kanalen
  • 1-click automation
  • 5 email templates
  • marketing CRM
  • 2000 contacten en let op de contacten zijn nu alle contacten dus ook degenen die zijn gecleand, uitgeschreven etc.
  • 1 audience (lijst)
  • tags en segmenten

Essential

Vanaf $9,99 per maand

  • alles in free en
  • a/b testing
  • je eigen branding
  • 24/7 support
  • 50.000 contacten
  • 3 audiences
  • voorgebouwde templates
  • verwijderen van de mailchimp footer

Standard

Vanaf $ 14,99 per maand

  • alles in free en essential
  • retargeting ads
  • zelf gecodeerde mail maken
  • uitgebreide statistieken
  • 100.000 contacten
  • 5 audiences (lijst)
  • Meerdere stap automations

Premium

Vanaf $299 per maand

  • alles in free, essential en standard
  • uitgebreide segmentatie
  • 24/7 support ook via de telefoon
  • 200.000 contacten
  • onbeperkte audiences
  • meerdere test mogelijkheden

Voor jou als huidige gebruiker van Mailchimp verandert er voorlopig nog niets. Je krijgt wel de vraag de gewijzigde algemene voorwaarden te accepteren als je inlogt in je account. Na 15 juni wijzigt er iets als je zelf aanpassingen gaat doen. Als je een audience verwijdert kun je waarschijnlijk geen nieuwe aanmaken. 

Mocht je nog geen Mailchimp account hebben dan heb je meteen te maken met de veranderingen die ze hebben doorgevoerd en de 4 verschillende plannen die ze nu aanbieden.

Ik kan me voorstellen dat dit vragen oproept, wil je me daarover spreken dan wil ik je vragen een moment te prikken in mijn agenda via deze link https://werkenmetnieuwsbrieven.nl/contact/nieuwsbrief-strategie-sessie

Met deze blog ben ik vast niet volledig en zoals met elke verandering is nog niet alles al helemaal te overzien en in te schatten. Het is wel mooi dat zovelen al jaren gratis gebruik hebben kunnen maken van dit mooie nieuwsbriefsysteem.

Wil je op de hoogte blijven van Mailchimp en de wijzigingen, abonneer je dan op mijn nieuwsbrief, krijg je meteen de gratis online training erbij.

[gravityform id="2" title="false" description="false"]

Mailchimp Mailchimp leren /

10 redenen om voor Mailchimp te kiezen

10 redenen om voor Mailchimp te kiezen
  1. Het is gratis tot 2000 e-mailadressen
  2. Er is ontzettend veel online te vinden om het te leren zelfs op deze website 😉
  3. Het is een fijn programma om mee te werken (soms pas als je weet hoe het werkt, ok ik geef t toe ;-))
  4. Je kunt er ontzettend veel mee doen qua lay-out, je huisstijl etc.
  5. Het is een fijn programma om te leren hoe jij je emailmarketing in wilt richten zodat je goed voorbereid later een andere keuze kunt maken
  6. Automatisering, automation, workflow, hoe je het ook noemt is een hele handige extra die tegenwoordig gratis is
  7. Single opt-in is tegenwoordig de standaard, je kunt zelf kiezen dus voor single of double opt-in 😉
  8. Ik hou van de high five als je je campaign verstuurd
  9. Hulp vragen is gemakkelijk via allerlei groepen op Facebook bijvoorbeeld DurftevragenoverMailchimp
  10. Je kunt het bij mij leren en dat is tof!
Mail je me als je vragen hebt?
Mailchimp Mailchimp leren /

Lees meer of anchor links toevoegen

In je Mailchimp campaign wil je soms niet alle tekst meteen laten zien, in die gevallen kun je lees meer links of anchor links gebruiken. Als iemand op die lees meer link klikt wordt de desbetreffende content zichtbaar. Dit verwijst dus niet naar je website maar je lezer blijft binnen Mailchimp. Lees hieronder hoe je dit instelt, eerst voor 1 link en dan voor meerder links in hetzelfde bericht.
Mailchimp Mailchimp leren /

De spambox hoe blijf je daar uit?

Een van de lastigste problemen om op te lossen met e-mail in het algemeen en daarmee ook met Mailchimp is om in de inbox van je klant terecht te komen. Vooral Hotmail en Gmail zijn daarin hardnekkig. In dit artikel geef ik je een aantal algemene tips om te zorgen dat je toch in de inbox komt in plaats van in de reclame of spam folder.
Mailchimp Mailchimp leren /

Inrichten van je lijst(en)

Hoe richt ik Mailchimp het slimst in Ik krijg vaak vragen over hoe je administratie in Mailchimp nu het best te maken is. Maak je 1 lijst of meerdere en wat zijn daar de consequenties van. Hoe voeg je dat vervolgens samen op een zo slim mogelijke manier voor je je nieuwsbrief verstuurd.
Mailchimp /

Veelgestelde vragen over Mailchimp

Over Mailchimp is van alles te vertellen en via deze pagina beantwoord ik een aantal kleine vragen die je soms danig in de weg kunnen zitten. Heb je ook een vraag? Stuur me een e-mail via judith@werkenmetmailchimp.nl
Mailchimp Online /

Online verkopen

Je product verkopen via het internet, online verkopen, is andere koek dan verkopen in een gesprek. Je mist een aantal kanalen en manieren waarop je je klant kunt beïnvloeden.
Lijst vergroten /

Vergroot je lijst: Organiseer een kado actie

Begin 2017 organiseerde ik een kado actie, wie weet heb je een update voorbij zien komen. Doel van deze actie was enerzijds om met de actie de kennis van mensen te vergroten en ze hun doelen in 2017 te laten halen, anderzijds om de e-maillijsten van de ondernemers die met me meededen te vergroten.